Julien44's post
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Level 10

Re: #LocalGuidesCleanTheWorld - Reuse project

Hi @KarenVChin,

 

Thanks for your great input!

 

It is a good idea to reuse the cards by making a new game. 

 

As I am ready to send them to my Ivorian friend @Venance, it will give him ideas to explain the kids what to do with the cards!

 

Thank you and see you around

 

Jul

Level 10

Re: #LocalGuidesCleanTheWorld - Reuse project

Hi @AlejandraMaria,

 

Yes, it was a sad news! I wanted so much doing actions with the kids (educating them and cleaning a place with them).

 

Nevermind, I will find other ways of cleaning the world!!!

 

I will carry doing it with our panini cards;-).

 

See you

 

Jul

 

 

Connect Moderator

Re: #LocalGuidesCleanTheWorld - Reuse project

This is good initiative @Julien44

Doing this is not only helping in reuse but also helping some one in need...

My friend you are very kind so thoughtful. .

 

Kind regards 

 

Sagir 

NO to PLASTIC, Together, we can Achieve

Level 10

Re: #LocalGuidesCleanTheWorld - Reuse project

Hi @Sagir,

 

Thank you for yournice words. It is motivating.

 

Let's see if some of our english spoken LG friends have some english panini cards to be sent to Nigeria!

 

See you 😉

 

Jul

 

 

Level 10

Re: #LocalGuidesCleanTheWorld - Reuse project

Hi @Julien44

Thanks for your proposal and I'll send you my information in PM.

But, the idea that I'm thinking about is like @KarenVChin replied but in phase with the project local guides cleantheworld.

The idea is that to boost the educative Meetup the community can collect generally plastic toys already used and ship it to local guides community where they can dispatch them during some educative Meetup.

Why this idea? Connect is a real community where a kind of family is building with a mother @TraciC.

Do this will be a kind of interaction between us ,a good way to give smile to people in needed and stay  the target of the project local guides cleantheworld initiate by @ErmesT

What do you think?

Level 10

Re: #LocalGuidesCleanTheWorld - Reuse project

@Venance,

 

Very good idea! 

 

So we can carry on and see how it goes 😉

 

Thanks for being active @Venance

 

See you sonn

 

Jul

Level 10

Re: #LocalGuidesCleanTheWorld - Reuse project

Thanks @Julien44for your reply. To help get rid of this misunderstanding, I will use French in this message as it is easier for me to write in French and it seems to me that you are fluent in French.

 

A la lecture de votre réaction à ma réponse à votre message, j’ai l’impression que vous êtes fâché après moi et j’en suis désolé. J’ai simplement voulu répondre de façon constructive à votre message. Je vais reformuler ce que j’avais compris de votre message  en espérant être plus compréhensible:

  1. J’ai apprécié que vous me citiez en exemple mais je pense que ce n’est pas une bonne idée de croiser les doigts pour obtenir ce que l’on veut.
  2. L’idée de réutiliser les cartes Panini m’a semblé une bonne idée et je regrette de ne pas l’avoir dit dans ma réponse. La réponse de @KarenVChin sur ce sujet est remarquable, elle m’a rappelé un message de @TorM sur la qualité des messages des modérateurs de ce forum.
  3. J’ai apprécié la générosité de votre idée de redistribuer des jeux inutilisés mais ce n’est pas une idée neuve et il me semble qu’elle est déjà mise en œuvre par des associations efficaces. Il m’a semblé utile d’attirer votre attention sur ce point.
  4. Vous demandiez ce que l’on pensait de vos idées.

 Je comprends de votre second message que vous êtes très motivé pour continuer à travailler sur la réutilisation des jeux et je vous en félicite.

 

Excellente fin de journée !

Jean

 

Level 10

Re: #LocalGuidesCleanTheWorld - Reuse project

Bonjour @JeanRV,

 

J'avais bien compris votre message et je ne suis pas fâché, pas de souci!

 

A+

 

Jul

Connect Moderator

Re: #LocalGuidesCleanTheWorld - Reuse project

El otro día veía en el canal de cable "History Channel" , sobre la historia de un fanático y coleccionista Italiano que de niño, coleccionaba "figuritas" (cromos) (tarjetas de los equipos de los mundiales de fútbol), quede muy impresionado con su colección. 

Tu propuesta @Julien44 es muy interesante en el marco de limpiemos el mundo, pero ten en cuenta que el intercambio tendría que ser postal y no se si todos podrán enviar este tipo de encomienda 😬.

Mi nieto término de coleccionar las del Mundial Rusia 2018 y le sobraron muchas también 🙂

Creo que se puede pensar y buscarle la vuelta al tema. 

Lamento leer que el director de la escuela no apoya el proyecto.😕

 

 Saludos Farid

 

 👇

For the case that has difficulty, in reading my answer, in the upper right part of the screen, in the drop-down menu of languages, you can select the language, in which you want to read the post.

Level 9

Re: #LocalGuidesCleanTheWorld - Reuse project

Hey @Julien44,  very gooooooooooooood idea my friend ♥

More on Instagram, Facebook, NikonClub, YourShot & Google Maps