PavelSarwar's post
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Level 8

Acara Google Crowdsource & Local Guides di East West International College, Malaysia

DSCN6322.jpg

 

 

Acara yang dinamakan "Google Crowdsource - Memperkaya Bahasa Ibunda  di Internet" diadakan hari ini, yang dianjurkan oleh Komuniti Google Growdsource di East West International College, Malaysia. Perlu diingatkan, Google Crowdsource adalah inisiatif untuk meningkatkan bahasa Internet selain Bahasa Inggeris. Google menggunakan Pembelajaran Mesin untuk membina pengalaman yang berkuasa dan menarik dalam produk Google seperti Terjemahan (Translate), Foto (Photos), Peta (Maps), Papan Kekunci (Keyboard), dan lain-lain.

 

DSCN6267.jpeg

 

 

 

Prof. Dato 'Dr. Hj. Abdul Murad Ahmad, Ketua Pegawai Eksekutif East International College adalah  Tetamu Utama  dan Nurul Qurrantu Aini Binti Dato 'Abdul Murad menghadiri acara tersebut sebagai penceramah jemputan.

 DSC08418.JPG

 

 

 

Acara ini terdiri daripada perbincangan dari Pavel Sarwar, Wakil Google Crowdsource di Malaysia mengenai aplikasi Crowdsource, manfaatnya dan aktiviti masyarakatnya.

 

Terdapat sesi lain mengenai Google Local Guides yang dijalankan oleh @StephenAbraham yang merupakan Local Guide Aras 10. Beliau juga mewakili komuniti Google Local Guides Malaysia.

 DSC08429.JPG

 

 

 

Praveen Das, Pengurus Program Google Crowdsource, juga menyertai sesi dalam talian semasa acara tersebut dijalankan.

 

Lebih daripada 70 pelajar menyertai acara tersebut.

 

@BellaWi @YanniY @TraciC This my first Bahasa Melayu post.  for English you can read college publication.  

Proud to be a Local Guide.
Seremban Negeri Sembilan Malaysia
2 comments
Level 9

Re: Acara Google Crowdsource & Local Guides di East West International College, Malaysia

Level 10

Re: Acara Google Crowdsource & Local Guides di East West International College, Malaysia

Ini adalah video pendek kami untuk acara ini di mana @PavelSarwar telah berkongsi tentang program Google Crowdsource dan @StephenAbraham telah berkongsi tentang program Google Local Guides dengan pelajar-pelajar kolej East West International di Malaysia.