MaxWalsh's post
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Level 8

Re: 10 Reasons why you should know Buenos Aires

@ErmesT and the funny thing is that I have NEVER met my relatives. Just once (I was told) when I was 10 months old. I can't remember anything... 🙂 One more reason to visit Argentina

Antonella

Connect Moderator

Re: 10 Reasons why you should know Buenos Aires

Adding some content for the people who are unaware of the beauty of your city, I remember an old post written by @FaridTDF about the several towns around Buenos Aires, but I can't find the link

Connect Moderator

Re: 10 Reasons why you should know Buenos Aires

Que linda anécdota @ErmesT, supongo que la Argentina es un sentimiento, y en algunas ocasiones una pación, y en otros una nostalgia, parecen letras de una milonga quejumbrosa de Borges. Buenos Aires es un país en sí mismo y como tú lo viviste cuando estabas por aquí, los recorridos del trabajo a casa son todos de no menos de una hora y media. Pero ruidosa, bochinchera y en ocasiones caótica es la ciudad y provincia más linda del Rio de la Plata. A mi me tiene enamorado, jajajaja como dicen la luces de la gran ciudad pero es más que eso, es cultura, es arte, es ciencia, son paseos, son comunidades, y otras cosas más. Es la pequeña Europa de América, como decían en los siglos pasados. 

 

Buenos Aires son las 10 buenas razones que @MaxWalsh  enumero🙂.

 

Estoy seguro que a todo visitante cuando la visita, le da un enamoramiento para siempre, los contrastes que tiene, y en especial su comida la hacen única en el mundo.

 

Siempre que estoy en ella, descubro un sitio nuevo, un restaurante, un mural, una calle, es infinita en su recorrido. 

Las veces que me tocó vivir muchos días en ella jejeje puede ser que esté a las "puteadas" (término vulgar para quejarse de lo que le pasa en lo cotidiano) pero así y todo cuando no estás en ella, por mucho tiempo la extrañas y añoras verla con sus problemas y sus virtudes.  

 

Que te puedo contar Ermes que tu ya viste, gracias por el tag.

 

La Av. 9 de JulioLa Av. 9 de Julio

 El post que mencionas es este Ermes🙂

 

 Saludos Farid

 

 👇

For the case that has difficulty, in reading my answer, in the upper right part of the screen, in the drop-down menu of languages, you can select the language, in which you want to read the post.

 

 

 

Level 10

Re: 10 Reasons why you should know Buenos Aires

@MaxWalsh me gustó mucho el post 🙂 ahora tengo ganas de comer asado! jajaja

Argentina | Follow me on Maps! | IG
Level 10

Re: 10 Reasons why you should know Buenos Aires

@ErmesT I still find it crazy when I think about that!

I'm not a big lover of dulce de leche but I like it once in a while, mostly with pancakes!!

 


@ErmesT  escribió:

Hey, @MaxWalsh

How to thank you for this post that is bringing me in one of my "second home" around the planet?

I deeply love Baires. Being Italian, in Buenos Aires I really feel like at home. It was like this on my very first day in there, on January of 19 year ago. I was working for two years in Merlo, not so far from @ValeriaA_ house (funny, she was a child, at that time) but my hotel was between 9 de Julio and Avenida del Mayo, not so far from "la casa del jamón" and Cafe Tortoni.

How to forget the beautiful two years, walking every Sunday, up to Recoleta, down to Puerto Madero, or taking the train to go to Tigre.

Food was memorable. What about dulce de leche?


 

Argentina | Follow me on Maps! | IG
Level 10

Re: 10 Reasons why you should know Buenos Aires

@TorM you can come to Buenos Aires whenever you want. And yes, you recognized me in the picture!! 🙂

 


@TorM  escribió:

@MaxWalsh, super Post!

I‘m in fact not sure if I make it to 🇦🇷 , but if so I now will ensure to visit BuenosAires. 

Already point 1 was enough, but how outstanding it would be to meet some from your last picture!!!! I think, I did recognize some from other posts.....

@ValeriaA_

@Jesi

???

Funny, we never Met, but recognize on pictures (okay, it is not such hard, as a lot of links) 😂


 

Argentina | Follow me on Maps! | IG
Connect Moderator

Re: 10 Reasons why you should know Buenos Aires

Why crazy @ValeriaA_

I probably crossed with you going at work, or in the factory's club, or visiting "la Iglesia de la Virgen de Luján"

Hehe, it makes me smile