oualibechir's post
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Level 10

Grodvandring i Eriksberg Uppsala

Jag är stolt över Uppsala, min hemstad, där grodorna fått fri väg för sin grodvandring under våren.

Skyltar har satts upp och trafiken stängs från kl. 21 till kl. 01 på natten på Eriksbergsvägen i närheten där vi bor.

Nu har kommunen satt upp skyltar vid Eriksbergsvägen för att lämna vägen fri från trafiken för att grodorna ska vandra från Hammarparken till Flogstadammen och inga bilar få köra under grodornas vandringstid.

Eriksbergborna kämpar för sina grodor bland annat genom föreningen

 

Grodor på vägGrodor på vägKörförbud i EriksbergKörförbud i Eriksbergoch dess ”grodgrupp”.

Hittills i år har 2 100 grodor räddats genom gruppens aktiviteter kvälls- och nattetid. Vilka kämpar!

Alla hoppas nu att Hammarparken lämnas till oss boende och alla värdefulla djur, grodor, paddor, fålar och andra. Även alla växter som t ex blåsippor m fl ska finnas kvar.

 

 

Uppsala, Sverige
7 comments
Level 8

Re: Grodvandring i Eriksberg UppsaLA

@oualibechir  You are proud of the people you know in your home town of Uppsala because they are taking care of those beautyful animals and plants in the surrounding areas.Good chance!.

Connect Moderator

Re: Grodvandring i Eriksberg UppsaLA

Hello @oualibechir 

 

Nice to read this post about protecting the animals.

 

Could you please edit your post to remove the face book handle? It's against the rules here on connect to share private contact information. This is to protect everyone's private. Thank you for your understanding.

 

Cheers 

Liberia, Love of Liberty brought us here

Proudly Nigerian but loves Ghana.

Warm greetings from W.Africa.


New on Connect? Please see my welcome-card

Selected Connect posts: My local guide lamp | Nigerian Digital History Museum | West-African dishes | Gwarimpa/Abuja Food Crawl | My first post on Connect | I'm a community builder | Find all my Connect posts here

TRAC Badge
TRAC Badge
Level 8

Re: Grodvandring i Eriksberg UppsaLA

@oualibechir que ação importante para o meio ambiente. Mostra respeito ao mundo animal. aprendo muito com postagem como a sua de como proteger e valorizar todas as espécies.

Bom final de semana!

Level 9

Betreff: Grodvandring i Eriksberg UppsaLA

@oualibechir 

Auch hier in Eckernförde wird viel dafür getan das Frösche heil ihre Wanderung überstehen 

Level 10

Re: Grodvandring i Eriksberg UppsaLA

Tyvärs jag ser inte  ansiktsbokens handtag hur kan jag tar bort den .

kan du förkla lite mera 

tack

 

Connect Moderator

Re: Grodvandring i Eriksberg UppsaLA

Meget interessant, @oualibechir 

 

Tak for informationen og relevante links.

 

Morten 

Level 10

Re: Grodvandring i Eriksberg UppsaLA

Tack för replik ☺️