Hi everyone,
I wonder if any of you have noticed that your pictures are suddenly orphaned and you’re certain that they have been connected to a place.
I have discovered that I have thousands of pictures that are suddenly orphaned, and also the review has disappeared.
What I have discovered is that I put a “Favourite” on the place once I added pictures and a review. If I now go to that “Favourite” I can see that the “Actual” place on maps, has moved a few meters off from my “Favourite”.
i.e. I have a church where I took a lot of pictures and wrote a long review about the church’s story and that is all gone now.
I wonder if any others have the same issue.
1 Like
Here is an example of such a place where everything has disappeared.
@horsemandk
Hej Kevin,
Lad os skrive på dansk. Det sker jo så sjældent her på Connect. Og forresten velkommen til Connect.
Jeg kiggede kort på din profil. Du har skrevet hele 2608 anmeldelse, men kun 2322 er offentige. Det skyldes, at du ikke helt har fulgt de officielle google regler for anmeldelser. Jeg har skrevet om de mest typiske problemer her.
Det er lidt uklart hvad du mener med forældreløse billeder. Er de listet under “Ukendt sted” på din foto contribution liste? Eller mener du at dine billeder er blevet gjort private, som jeg har forklaret her?
Du har oploadet et astronomisk antal billeder og nogle få videoer. Ialt 53.827 stk. Hatten af for det. Men jeg kan se at kun 50.187 er offentlige. Dvs. 3640 af dine billeder kan kun du se. Det er 6.7%. Jeg har en tommelfingerregl der siger max 4% bør være private, så der må også være nogen fotoregler du har overset. Lad mig vide om jeg skal kigge dine billeder igennem og se om jeg kan spotte hvad det kan skyldes.
Bedste hilsner
Morten
Yes I did, and others too. I already put an idea to allow to reconnect those photos, as for most of them the place still exists. The idea for reconnection of photos will not be implemented and is already closed.
So our photos will stay orphaned.
Hej Morten,
Ja billederne står som orphaned. Hvis du kigger på det vedhæftede billede så kan du se hvad jeg mener.
Jeg har været ved en kirke, som et eksempel, og sat dem som favorit efter jeg har uploadet billeder og skrevet en anmeldelse.
Når man så går ind som jeg gjorde, så er favoritten ikke på kirkens marker mere og billeder samt anmeldelse er væk.
Jeg uploadet ikke mange private billeder. Jeg kører rundt og fotodokumenterer steder i landet ofmg derfor bliver det til rigtig meget.
@horsemandk
Fedt hvis du gider huske at bruge tagging ved at sætte @ foran brugernavnet, så får vi en notifikation.
Det er også hjælpsomt at dele et link. Jeg tror dette er den kirke du mener: https://goo.gl/maps/pR9qvKab3JZgc4vs9
Der er ingen billeder af taget af dig. Så er din teori, at der er en system fejl? Det er meget sjældent at indhold bare forsvinder. Det er næsten altid muligt at forklare hvis man kigger nærmere på indholdet og sammenholder med reglerne. Det er selvfølgelig ikke nemt at erkende fejl, og reglerne er mange og det er svært at få overblik over alle guidelines. Inden vi kan håbe at få Google ansatte til at undersøge problemet, så skal vi kunne udelukke at der er andre forklaringer, og probemet skal dokumenteres bedre.
Hvis du har lyst, så skal jeg gerne tage et kig på dit review og se om der måske er noget i teksten, som har aktiveret spam filtret. Men så skal du dele teksten, så jeg kan se den. Prøv gerne at redigere teksten, så kan det være den bliver offentlig hvis du får fjernet de ord, som aktiverede spam filtret.
Desuden vil det hjælpe hvis du også deler links direkte til de billeder, som du mener er blevet afkoblet kirken. De direkte inks findes nemmest på en desktop.
Jeg tror desuden du bør tage et ekstra kig på foto reglerne. Du oploader mange near-duplicates, som er problematiske. Og det er forresten også imod reglerne at skrive en anmeldelse af sin arbejdsplads på Google Maps.
Bedste hilsner
Morten
PS: med ordet privat mener jeg, at Google har valgt at skjule dem.
@MortenCopenhagen jeg kan ikke dele teksten da den ikke er der mere og det er mange steder jeg har den oplevelse med det hele er væk 
Jeg kører ikke rundt så meget mere da det jo er dyrt i brændstof.
Lad den bare ligge da jeg ikke tror der er mulighed for at rette til.
Tak for feedback.
1 Like