HenriquedeAndrade's post
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Level 7

Watching basketball games in Rio!

I love basketball, but for some time there weren't many places in my city to watch good games and Cariocas (people from Rio) could only see it on TV.

 

Luckly this have changed! Now Rio has 3 teams playing in the NBB, the biggest professional league in South America, in one playing in the LBF, the female professional league. 

 

To celebrate this moment I created a list with all the arena in the city where you can watch a game! If you are a fan of basketball and ever come to Rio don't miss the opportunity to see a game with us!

 

My favorite place to watch games now is the Youth Arena of Deodoro, the home of the LSB's female team. Not only the girls are great players to watch but it is also a complete show. There the fans may watch cheerleaders, see different entertainment shows and laugh a lot with Locão James, the best sports mascot of Brazil!

 

Locão James and me!Locão James and me!

 

If you want to now more about how to check basketball places in Rio please leave me a message and I'll be happy to help! 🏀🏀🏀

Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro, Brazil
6 comments
Level 8

Re: Watching basketball games in Rio!

Eae, chefe @HenriquedeAndrade !

Blz?! Quanto tempo sem postagem suas poraqui!

Agora que por acaso achei essa rss

Pode postar mais em Português do Brasil?! rsss

Grande abraço!

Vê se aparece lá pelo grupo no WhatsApp! rss


Digite @ antes do nome de usuário para me mencionar/marcar para que eu possa responder mais rapidamente.


Francisco Assunção #LocalGuidesBrasil
Brasil!
Links úteis | Contribuições | Sobre mim

Former Google Contributor

Re: Watching basketball games in Rio!

Olá @HenriquedeAndrade

Prazer em conhecê-lo. 

 

Que legal pode saber que agora há algum lugares onde assistir aos jogos de basquete. O time da minha cidade São José dos Campos também participa do NBB e eu puder ver alguns jogos incríveis entre o nosso time contra o Flamengo. Os ginásios onde recebem os jogos de basquete são muito bons e já tive inclusive o prazer de jogar muito neles. 

Due to the high volume of private messages, Google Moderators do not read or respond to them. Please post publicly so others may benefit from your discussion. If you require urgent assistance, please tag a Google Moderator. Thank you!

Level 7

Re: Watching basketball games in Rio!

Salve, Francisco! Confesso que fiquei desanimado com o fim do Google Plus. Não gosto do Whatsapp e não me entendo bem com esse Connect, mas de vez em quando vou tentar aparecer por aqui!  Mas fico tranquilo pois já dei muitas contribuições no início e hoje sei que existem vários outros brasileiros mais engajados que eu tocando a comunidade!

Level 7

Re: Watching basketball games in Rio!

Que legal, Felipe! Quem sabe eu não apareça em São José para assistir a um jogo na próxima temporada? 😄

 

Você jogava basquete também? Conte mais sobre isso!

Former Google Contributor

Re: Watching basketball games in Rio!

Olá @HenriquedeAndrade

 

Nossa nem me fale, até eu gostaria de ir na minha cidade para a próxima temporada, infelizmente pela distância consigo ir somente uma ou duas vezes por ano. =/

 

Na verdade não, nunca joguei muito apesar de gostar de ir ver os jogos e dar aquele suporte pro time da cidade (meu tio já jogou pelo time a muitos anos atrás). Eu sou da outra casta hehe do futebol, joguei muitos anos inclusive pela minha cidade tanto salão como campo. 😃

Due to the high volume of private messages, Google Moderators do not read or respond to them. Please post publicly so others may benefit from your discussion. If you require urgent assistance, please tag a Google Moderator. Thank you!

Level 7

Re: Watching basketball games in Rio!

Ah, não sabia que você não morava lá. Está em qual cidade?

 

E qual nome de seu tio? Posso já ter jogado com ele no passado!