Noailles: The Street Market in Marseille, Le Marché Quotidien à Marseille #frenchlocalguides

Marseille is not only famous for those who like to hike around the Calanques, the natural park with its rocky mountain and steep dolomites. This city is also well-known for its public, street market which characterizes Marseille itself among its other southern Meditteranean neighbourhood: “Les Noailles” or The Noailles.

Marseille n’est pas seulement connu pour les randonneurs qui adorent se balader vers les Calanques, le parc naturel avec ses roches calcaires. Cette ville est également célèbre pour son marché quotidien qui caractérise Marseille parmi ses villes voisines méditerranéennes : Les Noailles.

The market is located only at 10 minutes walk from the historical Old Port, in the heart of Canébière district. Once you arrive there, you feel that you are no longer in classical Europe… but a mixture of Mediterranean, African, even Asian taste :smiley: .

Ce marché est situé à seulement 10 minutes à pied à partir du site historique Vieux Port, au coeur de la Canébière. Dès que vous y arrivez, vous vous ne sentirez plus dans une atmosphère de l’Europe classique… mais plutôt une mélange entre le style et le goût méditerranéen, africain et même asiatique.

So… next time you visit Marseille, why not stopping by to this district :wink: .

Alors… la prochaine fois que vous descendez sur Marseille, n’hésitez pas à passer par cet arrondissement. ***

23 Likes

Hello @DinaMardiana ,

Thank you for sharing your photos from the street market in Marseilles. It is always nice to find fresh products for your meals. I thought you might enjoy reading this post How to take photos at street markets.

By the way, I’ve noticed that your post is written both in French and in English. Keep in mind that you can write in your preferred language and other Local Guides can easily translate the post just by clicking the Language button. Having two or more languages is usually harder to translate than only one.

3 Likes

Hi @MoniDi , thanks for you advice :blush: . Yeah it’s true since both languages are not my mother tongue, ha ha… good for exercising a little bit of my skills, though :wink: . I’ll have a look at your post.

2 Likes

Bonjour @DinaMardiana merci de nous avoir fait découvrir ce merveilleux marché marseillais. Chaque fois que je vais dans une nouvelle ville, j’essaie de visiter les marchés, de les parcouvrir et de voir le produits qu’ils vendent.

Je le note pour le visiter lors de mon prochain visite à Marseille.

Bonne journée.

3 Likes

Merci @DavidTerronPla pour ton commentaire. Tu seras le bienvenue :wink: , mais attention aux pick pockets!

3 Likes

Oui, je sais que c’est le côté obscur de certains endroits :confounded:

2 Likes

Hi @MoniDi thanks for recommending the post on how to take photos in a market. By the way, there is a great photo of the Central Market in Valencia, Spain :heart_eyes: :grinning: :grinning: :grinning: (my hometown and inspiration for my CL20).

1 Like

Sounds interesting, @DinaMardiana . The picture with people promises colourful surrounding. I think I would walk there if I visited Marseille.

2 Likes

Thanks for your reply, @YuliiaZa . Of course it must be in your « must visit » list :wink: .

2 Likes

Hi @DinaMardiana

I love street market.

Your post has given me the desire to visit Marseilles and to pass by this district.

Thanks for sharing

2 Likes

Salut @DinaMardiana merci pour le partage de ce post qui me rappelle un récent voyage à Marseille où j’ai eu le privilège de visiter ce marché ainsi que d’autres marchés de la ville de Marseille.

La Canebière (tramway)

4 Likes

salut @user_not_found ah t’as déjà visité Marseille :slightly_smiling_face: le tram qui passe à la Canébière j’ai remarqué tout de suite :wink:

1 Like

tu seras le bienvenue, @Julien44 :blush:

2 Likes

Salut @DinaMardiana effectivement j’ai passé un séjour agréable et c’était au moment du déroulement de la coupe du monde de football 2018 avec les cafés et bars plein à craquer de supporteurs de divers horizons et le brassage ethnique par lequel est connue Marseille.

5 Likes

If you didn’t tell me that it was Marseille I could never know. It’s totally different from what I was expecting hahaha

I hope to have an opportunity to visit it one day.

btw beautiful photos.

1 Like

Wow joli post @DinaMardiana

Ça donne envie vraiment de venir visiter Marseilles.

Merci pour ça!!!

Y-Nick