Lokal Guide i Uppsala

Uppsala – Den vackra staden

Som lokal guide i min stad Uppsala hade jag nöjet att få besök av min bror och hans fru. Det som är särskilt fascinerande med Uppsala är den vackra naturen och den rika historien, och fyrisån .
Jag visade dem några av stadens mest betydelsefulla platser, såsom Uppsala domkyrka och Gamla Uppsala, där historiens vingslag känns i luften. Vi tog också en liten tur genom Hågadalen, Hammarskog njöt av atmosfären och Friska luften en besök till Uppsala moskén och promenerade genom stadens centrum. För att avrunda dagen åt vi en god lunch vid Uppsala stationen
Eftersom Stockholm ligger så nära, passade jag även på att visa dem en liten del av huvudstaden. Vi besökte de charmiga små öarna och vandrade genom Gamla stan, som med sin historiska skönhet verkligen är en av stadens höjdpunkter. En av de mest minnesvärda stoppen var Monteliusvägen, där vi njöt av den fantastiska utsikten över Stockholm. Från denna höjdpunkt kunde vi se stadens silhuett, vattnet och de ikoniska byggnaderna – en vy som verkligen tog andan ur oss.
Jag kände mig stolt över att få visa och berätta om dessa platser, och det de uppskattade mest var kulturen, Gamla stan och den fantastiska naturen i Uppsala.

7 Likes

(topic deleted by author)

1 Like

Hello @oualibechir and welcome to Local Guides Connect.
I want inform you, that I merged both of your post together because these both posts have similar topics.
Thanks