Gloire_Congo's post
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Level 8

comment convaincre la population congolaise de rejoindre la communauté LG

Salut chers tous

je suis un local guide de l’afrique Central précisément en République démocratique du Congo, j’ai un grand défi que j’essaie de surmonter il y’a 3ans mais je n’y parviens même pas tout seul, je veux révolutionner mon pays aussi car mon pays n’est pas vraiment sur la carte voir même ma province et ma ville...

aide moi comment est ce que je peu convaincre les personnes de mon environnement à rejoindre ma famille de local guide car s’une foi je les intéresse concernant la communauté de local guide ils me demandent quel intérêt ils auront ou qu’est ce qu’ils gagneront en retour mais il y’a un petit nombre de deux personne qui ont acceptés de me rejoindre.

 

merci chers tous 

vos idées sont les bienvenues 

#teamDRC
Make the world accessible anywhere
??
10 comments
Connect Moderator

Re: comment convaincre la population congolaise de rejoindre la communauté LG

Hi @Gloire_Congo I would suggest the best way is to show people the impact that Maps can have as more data is available.

 

Good news stories travel slowly. Show a few friends, then show a few more friends and perhaps they might show some of theirs.

 

You could talk to other Africans to see how they achieved this journey in their region such as @EmekaUlor 

 

Regards Paul

Former Google Contributor

Re: comment convaincre la population congolaise de rejoindre la communauté LG

Hi @Gloire_Congo,

 

The first step is done 🙂 you are a Local Guide. 

 

In my opinion you can ask friends to join and help you contribute and add places on Google Maps, so more people around the world can see your reviews and even visit your region. As @PaulPavlinovich suggested, try engaging with some other Local Guides who are living in Africa or even better, you can host a meet-up.

 

I recommend creating a meet-up on our meet-up site and interested Local Guides in your area can indicate their interest via RSVP. You can share your meet-up more widely on your social channels, which may garner your friends or family to become Local Guides too!

Some more information that may be helpful, especially if it's your first time hosting:

Due to the volume of private messages Google Moderators receive, I do not read or respond to private messages. Please post publicly so others may benefit from your discussion. If you require urgent assistance, please tag a Google Moderator . Thank you!
Level 8

Re: comment convaincre la population congolaise de rejoindre la communauté LG

Hello! @PaulPavlinovich j’essaie de leurs dire à quoi le mappings de notre pays est très important mais certains ont mal à me comprendre dans mes idées mais je suis en collaboration pour voir comment organiser des rencontres avec les jeunes et les présenter mes idées et combien le truc est important pour le bien etre de la communauté car moi je suis amoureux de la communauté 

#teamDRC
Make the world accessible anywhere
??
Level 8

Re: comment convaincre la population congolaise de rejoindre la communauté LG

Merci beaucoup @MoniV je comprend bien vos conseils et c’est juste ce que je suis entrain de penser, organiser une petite réunion inviter les gens et leurs parle de Local guide et comment ils peuvent aider les autres et dire aux autre de faire ça aussi comme nous le faisons en terme de local guides

 

Heberger un meet-Up me complique un peu trop car je ne sais pas vraiment les modalités pour le faire. 

Avec le temps je te dit que tout ira mieux 

#teamDRC
Make the world accessible anywhere
??
Connect Moderator

Re: comment convaincre la population congolaise de rejoindre la communauté LG

Hi @Gloire_Congo It can be difficult to convince people that Maps will benefit them directly in time, but they need to add data to benefit others now. I wouldn't worry too much about that aspect, I would emphasise that it is fun and the points climb and badges are a great way to get early interest. A more detailed experience will come with time to those who choose to share in it. As @MoniV has suggested holding Meetup (food crawl, photo walk, geowalk, Mapping, etc.) with your friends and maybe their friends is a great way to start. As is often said, from little things bit things grow.

 

You can certainly point out that if they contribute positively and enthusiastically on Maps and here on Connect that they stand a chance to join the 150 top Local Guides from around the world attend a live event in San Francisco all expenses paid. That is certainly a massive incentive - it certainly helps keep me going every year because it is a highlight of the Local Guides calendar.

 

Regards Paul

Level 8

Re: comment convaincre la population congolaise de rejoindre la communauté LG

Merci @PaulPavlinovich je ne saisserais aussi de leurs dire et comme vous venez de me signaler qu’ils peuvent être sélectionnés pour participer à cet événement ça va me motivé aussi et j’aurais chaque jour le temps de leurs dire et aussi tout le monde que je croiserais

#teamDRC
Make the world accessible anywhere
??
Connect Moderator

Re: comment convaincre la population congolaise de rejoindre la communauté LG

Hi @Gloire_Congo assuming the event is like previous years (2016, 2017, 2018) then the early in 2019 an announcement will be made requesting people who are interested to apply. Those that get to go tend to:

* have excellent Maps contributions

* organise Meetups

* active and positive here on Connect

 

There were quite a few wonderful people from various African countries last year and it was an absolutely pleasure to meet with and talk with them about their homes.

 

Regards Paul

Level 8

Re: comment convaincre la population congolaise de rejoindre la communauté LG

Ça sera un grand plaisir dans le cadre de visiter aussi

je continue à lutter toujours 

j’ai une question: comment est ce qu’on saura que l’offre pour aller est en cours??

on envois des mails aux local guide ou quoi?

il ya la place où postuler?

est ce que mon pays peut aussi être? Je doute fort car le travail que j’ai pour faire ça est immense 

merci beaucoup pour ces précisions @PaulPavlinovich

#teamDRC
Make the world accessible anywhere
??
Connect Moderator

Re: comment convaincre la population congolaise de rejoindre la communauté LG

I can only say how it has happened in the past @Gloire_Congo because if there is one thing Google loves it is change so who knows what tomorrow might bring. In the past events an announcement has been made and interested people fill out an application form and make a one minute introductory video that explains what they will get out of attending and what they hope to contribute. Of course many many applications are received so the Googlers have hard work to do reducing that number down to the 150 who are subsequently invited to attend.

 

In past events Google reimburse any visa costs and pay for airfares and accommodation during the event itself (any extra is up to the participant) and provides all the food during the event itself.

 

Regards Paul