JanVanHaver's post
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Connect Moderator

Nederlands - LocalGuidesCleanTheWorld - Step 1 - Education

Hallo Local guides,

 

Zoals velen onder jullie al weten (zie Local Guide Contest: a logo for a new project) werk ik aan een werelwdwijd project rond plastic-vervuiling, een uitdaging voor ieder van ons.

 

Voor we beginnnen, nog even vermelden: hou altijd rekening, bij alles wat we dagelijks bijdragen, met de richtlijnen in "The 5 core values of Connect

 

[EDIT] LocalGuidesCleanTheWorld - Step 1 - Education maakt deel uit van Local Guides clean the world - A Local Guides project - Volg de link om naar het volledige project te surfen.

 

SANY0212r.jpgLevensboom - Wereldtentoonstelling 2015 - Milaan - Een boodschap van hoop

Stap 1 - Opleiding

 

Waarom opleiding?

Achtergelaten in het milieu, worden de lichtgewicht plastic producten vervoerd door wind en regen, komen zo in de rivieren terecht eindigen hun reis in de oceanen.

Veel mensen zijn zich niet bewust van het probleem. Veel landen zijn nog niet goed georganiseerd in de strijd tegen de plastic-vervuiling.

De eerste stap die we moeten zetten is de bewustmaking en dat doen we best met onze kinderen, want zij zijn de burgers van morgen.

Kallady Beach clean!.jpgFoto 1) Sri Lanka - 'Cleanup Batticaloa Kallady Beach'' - foto's ter beschikking gesteld door @IlankovanT

Waarom Local Guides?

Local Guides kunnen een goed educatie-/informatiekanaal zijn, door het organiseren van Meetups met studenten, waarbij we uitleggen wat het gevaar is van plastic-vervuiling en hen laten zien hoe gemakkelijk het is om plastic in te zamelen en te recyclen. Local Guides zijn studenten en leerkrachten, kinderen en ouders (en enkele grootouders ook).

 

Wat kunnen we doen?

O, we kunnen veel doen. Opleiding is zo'n breed thema dat we het in verschillende delen zullen moeten opdelen:
Ik zal mijn idee aan jullie toelichten en ik kijk uit naar jullie feedback.

 

Als je het mij vraagt, kunnen Local Guides veel doen op het vlak van opleiding

  • als we op de universiteit zijn, kunnen we onderzoek doen rond plastic-vervuiling en dat delen
  • we kunnen educatief materiaal maken dat dan op school gebruikt kan worden - uiteraard aangepast aan de leeftijd van de leerlingen/studenten
  • we kunnen activiteiten organizeren met de school, op de school - uiteraard aangepast aan de leeftijd van de leerlingen/studenten

 

Hoe kunnen we dit doen?

Dit is het open punt, en meteen ook de reden voor deze post.

Ik heb al enige feedback over dit onderwerp ontvangen van mensen uit verschillende delen van de wereld.

De uitdaging van deze post is: samenwerken, om ervaringen en ideeën te delen, en één of meer werkgroepen op te richten, om te resulteren in:

  • Educatief materiaal, dat kan worden gebruikt in toekomstige activiteiten op scholen en meetups; uiteraard is elk type materiaal van harte welkom, maar ik wil graag een extra oproep lanceren voor materiaal gericht op kleuterscholen en basisscholen, omdat dit soort initiatieven best begint bij de basis.
  • Ideëen omtrent activiteiten om in de scholen te organizeren, met de scholen, met studenten en ouders. Ook hier is elk type activiteit van harte welkom, maar ik wil graag een extra oproep lanceren voor materiaal gericht op kleuterscholen en basisscholen

 

Wanneer eindigt deze uitdaging?

Er is geen "einddatum" voor dit project, maar we zullen ons natuurlijk wel een doel stellen om een aantal stappen te realiseren en uiteraard is het doel van het materiaal om "gebruikt te worden voor de volgende activiteit in de school".

 

Batu Local Guides - Saber Pungli (21).jpgFoto 2) Indonesië - Saber Pungli : Gewoon Erin Duiken, Whatever It Takes - Batu Local Guides Meetup - Foto's ter beschikking gesteld door @br14n 

Hier zijn we, ben je klaar om een betere wereld te schilderen?

DSC02812.jpgEen groene wereld schilderen - Dolomieten - 2017

 

Het is niet mijn gewoonte om mensen te taggen, maar nu heb ik echt een goede reden, dus...

Thanks @br14n en @IlankovanT voor de foto's (en nog veel meer)

Ik wil graag ook een paar Local Guides uitnodigen om deel te nemen aan deze post:

@Julien44, bedankt voor "Het logo moet kinderen aanspreken"

@MelizzaNeon, thanks voor "een deel van mijn werk is helpen om kinderen te betrekken bij het thema klimaatverandering"

@DavidTito, bedankt voor "praten met de school van mijn kinderen"

@KarenVChin@NunungAfuah@AlejandraMaría - ik weet dat jullie graag spreken over opleiding, en ik heb jullie ervaring nodig

 

Ik zou graag nog meer mensen taggen, maar ik hoop dat ze sowieso aan deze post zullen bijdragen.

Dank ook aan het Google Local Guides Team, ik hoop dat jullie van deze post genieten, en jullie ervaringen met ons delen. Vermits ik maar een tag meer over heb, tag ik @TraciC

 

Iedereen hartelijk bedankt!

 

Oorspronkelijke auteur van deze post: Ermes Tuon

Nederlandstalige vertaling: Jan Van Haver

Check out LetsGuide Podcast | #LGCTM | Please always @Mention me so I see your reply
2 comments
Connect Moderator

Re: Nederlands - LocalGuidesCleanTheWorld - Step 1 - Education

Great Job!  @JanVanHaver . Hope it will help for Nederlands Local Guides.

Happy Guiding!

Connect Moderator

Re: Nederlands - LocalGuidesCleanTheWorld - Step 1 - Education

Thank you for the translation @JanVanHaver

Great job. I am with @ShafiulB in yht thought that this will help the LGs from Nederland to act