Vantz's post
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Level 4

Lieu à visiter en Haiti/Place to visit in Haiti

2 THERESE OK.jpgHotel Villa Thérèse. Pétion-Ville HaitiHotel Villa Thérèse. Pétion-Ville Haiti4 THERESE GM.jpg002 THERESE GM.jpg

Today I would like to introduce you to the Villa Therese Hotel in Petion-Ville, Haiti. It has been around for some time but it has been refurbished and expanded after the 2010 earthquake.

I did not stay here but I visited it several times either at a conference, work meeting or private dinner with my wife.

The setting is unique. The calm is striking compared to the noisy atmosphere of the public market, which is only a 5-minute walk away. The gardens are well maintained, the conference room can comfortably accommodate at least thirty people. The meals are excellent. Pepper is very pronounced in the seasoning, so ask them to take it easy if you're not too fond of spices. There is a nice swimming pool and wifi.

 

---------

Aujourd'hui je vous présente l’hôtel Villa Thérèse qui se trouve à Pétion-Ville (Haiti). Il date depuis un certain temps mais il a été réaménagé et agrandit après le tremblement de terre de 2010.

Je n'ai pas séjourné ici mais je l'ai visité à plusieurs reprises soit dans le cadre de conférence, réunion de travail ou dîner en tete-à-tete avec ma femme.

Le cadre est unique. Le calme qui y règne est saisissant comparé avec l'ambiance bruyante du marché public qui s'y trouve à seulement 5 minutes à pied. Les jardins sont bien entretenus, la salle de conférence peut accueillir au moins une trentaine de personnes confortablement. Les repas sont excellents. Le poivre est très prononcé dans l'assaisonnement il faut leur demander d'y aller mollo si vous n'êtes pas trop fan des épices. Il y une piscine sympa et le wifi.

Pétion-Ville, Haïti