KlaudiyaG's post
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Level 3

Ayuda de moderador

IMG_20181027_143013170.jpg

 

Se da servicios de secretaria o recepcionista igual se reciben turistas

Level 8

Re: Introduce Yourself - October 2018

Olá, mundo! 

 

Nome: Francisco Assunção

 

Localização: Rio de Janeiro, Brasil

 

O que eu amo ao ser um guia local: quando comecei a usar o Maps como GPS não imaginava que existia as colaborações dos guias locais, depois comecei a ler as resenhas, ver detalhes de um determinado lugar, depois me cadastrei no programa Local Guides e comecei a colaborar. 

 

Cristo Redentor - Rio de Janeiro - BrasilCristo Redentor - Rio de Janeiro - Brasil

 

As resenhas me ajudaram muito a decidir visitar ou não um local. Tem sido divertido colaborar, ajudar os visitantes com fotos e resenhas dos locais e de participar do grupo não-oficial "Brasil Guias Locais", no app WhatsApp! Ajudar alguém a encontrar um destino, ou algo que está procurando, me faz bem, ser útil é gratificante.

 

FB_IMG_1540979740140.jpg

 

Minha coisa favorita ao explorar: gosto de explorar lojas, vendas de comida em geral, passeios e hotéis.

 

Fato divertido sobre mim: Sou paraense de Belém do Pará e em 2003 viajei a trabalho ao Rio de Janeiro, conheci minha atual esposa e comecei a namorá-la, o projeto da minha empresa foi cancelado 3 meses depois, voltei ao Pará, ela foi depois de 2 meses morar comigo deixando sua cidade, começamos a trabalhar na mesma empresa, casamos 1 mês depois, voltamos para o Rio de Janeiro 5 meses depois, conseguimos um emprego e estamos juntos até hoje. Literalmente uma mudança divertida de vida em 1 ano. 🤣

 

20181031_071142.jpg

 

Aproveitando que você chegou até aqui lendo sobre mim, existem alguns links úteis para os Guias Locais do Brasil (Oficiais e não-oficiais). Nesse link você pode se juntar a nós brasileiros em outras redes sociais além do Connect (Que é o único canal oficial do Google para os #LocalGuides).

 

Qualquer dúvida é só chamar! Rs 😅

Boas explorações! 👍🏼🇧🇷


Digite @ antes do nome de usuário para me mencionar/marcar para que eu possa responder mais rapidamente.


Francisco Assunção #LocalGuidesBrasil
Brasil!
Links úteis | Contribuições | Sobre mim

Connect Moderator

Re: Teas

Welcome in Connect, @Sidibegounedy

Connect is the community of Google Local Guides. I have merged your two post on the Introduce Yourself - October 2018 thread, where you can introduce yourself to the community.

In the community "We’re original. We post our own words, photos, and videos that we’ve created just for Connect. If we do share something that someone else created, we’re sure to give proper credit." So please give credit to the author of this photo, that was using his time to make it, as indicated in The 5 core values of Connect.

In the community we exchange our experience in several different Topics - What are Connect topics?

What makes a good post? will help you to know how to write an engaging post

Level 7

Re: Introduce Yourself - October 2018

El detalle es lo que me identifica , lo simple y la vida misma... un mundo perfecto es sin acto humano pero ese acto lo hace imperfectamente único y dinámico!

Level 3

Gunung batu jonggol

HujanHujan

 

Nocaption

Connect Moderator

Re: Gunung batu jonggol

Thanks for sharing your selfie @Herman60069, I will merge it into our Introduce Yourself thread where you can tell us all about you.

Level 2

My First Local Guides post

hello guys I'm so to get this local guide Google .

Level 8

Re: Ayuda de moderador

@Nela26 hi welcome to the community. I think you are new to this community so please go through this post

https://www.localguidesconnect.com/t5/General-Discussion/Tips-Using-Local-Guides-Connect/m-p/356

This will help you out to use our platform

Thanks in advance

Jibin Paul

Level 10

Re: My First Local Guides post

@Markeliash welcome to the Local Guides Connect community. 

Since you are fairly new here, do introduce yourself (it not already) by replying to our monthly introductions post here:  Introduce Yourself Oct 2018

It would be nice to hear about your local stories, photos and experiences there where you live and work. Use the below links as a reference on what to write and share.

> How to share good posts: What are Connect topics? and also What makes a good post?

> Making LG Connect a interactive, conducive place: 5 core values of Connect

Happy contributing! 

 

Level 6

Love to guide people

BeautyPlusMe_20180913002239_save.jpghello I am Google local guiders label 6 

I am very happy to share my experience in Google local guide .and we can really help to guide people