Icaro-Mota's post
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Level 7

Como explicar para alguém como se faz comentários e classificações em locais pelo google?

Olá

Não sei se essa é o lugar correto para fazer esse tipo de pergunta mas eu não sinceramente não sei onde perguntar isso.

Como convidar alguém a classificar/fazer um comentário em algum lugar que tem no google? Como explicar "o caminho das pedras" para alguém que nem sabe que esse recurso existe?

 

Eu sou estagiário em uma empresa e eu sempre gostei de ficar respondendo as perguntas que o google fica fazendo sobre os locais por onde ando. Eu estive pensando o seguinte enquanto trabalho:

"E se a gente mandasse uma mensagem para as pessoas pedindo para elas avaliarem a empresa no google e deixarem comentários?"

 

Isso enriqueceria as informações sobre o lugar e talvez até estimulasse algumas pessoas a começarem a investir algum tempo melhorando as informações pelos lugares da cidade.
Eu mesmo encontrei esse recurso por acaso enquanto procurava desinteressadamente funções do meu celular android e hoje sou um google guide.

 

É claro que reconheço que a minha motivação para essa ideia foi a necessidade de fazer com que a empresa em que trabalho tenha alguma visibilidade no google, já que, apesar de antiga, ela não tem avaliação alguma nem qualquer comentário (além do meu).

 

Qualquer ajuda é bem vinda, e eu peço desculpas caso aqui não seja um lugar propício para esse tópico. Caso seja esse o caso, se alguém souber onde eu poderia ir para debater sobre isso eu agradeço muito.

 

Rio de Janeiro, Brazil
3 comments
Former Google Contributor

Re: Como explicar para alguém como se faz comentários e classificações em locais pelo google?

It sounds like you're interested in educating people on how to use Google Maps. 

 

One of the easiest ways I make updates on the Map is via my phone.  My best suggestions at the onset would be to make sure the person has the Google Maps app installed on their phone and is also opted into the Local Guides program - via the Google Maps Menu under "My Contributions."  Anybody can become a Local Guide!

 

If the Google Maps location services is on and you have enabled a widget for Google Local Guides, it is very easy for the phone to lock in on your location and know when you're at a specific place. From there, The Local Guides widget gives you an easy prompt to "Write a Review" or "Add a photo."  Via the widget, it is very easy for a beginner user to use their mobile device to add photos or write reviews about a place.

I am not available to respond on the weekend
Level 7

Re: Como explicar para alguém como se faz comentários e classificações em locais pelo google?

Thanks a lot for answering my question even though it's in a different language. I'll try to make a simple step by step so i can show it to people via email and ask them for their reviews. Since i rarely see people investing their time doing this, i don't know how alien this tool must be for them.

Former Google Contributor

Re: Como explicar para alguém como se faz comentários e classificações em locais pelo google?

Hello @Icaro-Mota,

 

Glad to be of assistance. You certainly don't need to do all of the step-by-step alone - Feel free to also check out the help center which gives step-by-step information on a lot of the basic uses of Google Maps - namely adding places to the map, suggesting edits, writing reviews, or adding photos to a place.  You can use these guides as well as your own knowledge to make your own guide 🙂

I am not available to respond on the weekend