alexandradias's post
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Former Google Contributor

Re: Brasil principal produtor de café do mundo

Ah esqueci de mencionar @alexandradias

 

O nosso café é realmente mega popular por aqui, há várias marcas ressaltando o "Brazilian Coffee". Outro famoso que eu vejo bastante é o Italiano. 😃 

Due to the high volume of private messages, Google Moderators do not read or respond to them. Please post publicly so others may benefit from your discussion. If you require urgent assistance, please tag a Google Moderator. Thank you!

Level 10

Re: Brasil principal produtor de café do mundo

@FelipePK o nosso café é realmente gostoso, esse que comprei moido na hora, não tinha amargo nenhum, pó de café puro, sem mistura de milho como umas marcas que compramos no supermercado, o cheiro então... delicioso....

Former Google Contributor

Re: Brasil principal produtor de café do mundo

Olá @alexandradias,

 

Eu imagino mesmo que deve ser maravilhoso esse, tudo que não é industrializado geralmente é bem melhor. Eu particurlamente não sou muito fã de café, raramente eu tomo. Mas o pessoal aqui não vive sem. É quase um pesadelo se as máquinas de café aqui pararem de funcionar hehe. =P 

Due to the high volume of private messages, Google Moderators do not read or respond to them. Please post publicly so others may benefit from your discussion. If you require urgent assistance, please tag a Google Moderator. Thank you!

Level 9

Re: Brasil principal produtor de café do mundo

@alexandradias the "fazenda Nossa Senhora da Conceição" has an architecture that seems colonial, I think. Do you know how old is the main house?

I would like to taste Brazilian coffee.

Beatriz Aguilar | bandera-de-venezuela-imagen-animada-0001| Instagram
Level 10

Re: Brasil principal produtor de café do mundo

@BeatrizAguilar I am not sure about year, but the farm start at 1810 , I am unsure if they building this house in the same year, but it must have been close to this date.

Level 6

Re: Brasil principal produtor de café do mundo

Show! Parabéns...

E mesmo assim, o mesmo grão com moagem diferente e sendo preparado na moca italiana, prensa francesa, coador convencional, sifão... o sabor muda 🙂

Level 3

Re: Brasil principal produtor de café do mundo

Lendo junto ao um delicioso cafézinho 🙂 Parabéns pela pesquisa. Excelente matéria

Level 7

Re: Brasil principal produtor de café do mundo

Amo meu Brasil

Alberto De Souza
Level 7

Re: Brasil principal produtor de café do mundo

Hello@alexandradias, thanks for the note on coffee.

Is it associated with "sustanable coffee production movement"? For international trade this is considered to be im[portant.

Thanks once again and best.