SebLocGuide's post
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Level 8

Nombre de photo sur un lieu

Hello,

 

Y a t'il une limite de photo pour un lieu ? Ce qui fait qu'on ne peu en rajouter d'autre... Ou alors j'ai fumé... ;).

De la même manière il semble impossible de rajouter des photos à certain lieu. Ca ne m'arrive pas souvent mais j'ai eu le cas deux fois pendant mes vacances sur des places que je visitais, vous avez ce genre de problèmes?

 

Merci

14 comments

Accepted Solutions
Connect Moderator
Solution

Re: Nombre de photo sur un lieu

Hallo @SebLocGuide, c'est plutot le 'type' de place qui determine si des local guides peuvent ajouter des photos. Nous pouvons ajouter uniquement à des 'points of Interest', pas des autres elements comme des parcs, des rues, etc.

Check out LetsGuide Podcast | #LGCTM | Please always @Mention me so I see your reply

View solution in original post

Connect Moderator
Solution

Re: Nombre de photo sur un lieu

Hallo @SebLocGuide, c'est plutot le 'type' de place qui determine si des local guides peuvent ajouter des photos. Nous pouvons ajouter uniquement à des 'points of Interest', pas des autres elements comme des parcs, des rues, etc.

Check out LetsGuide Podcast | #LGCTM | Please always @Mention me so I see your reply
Level 8

Re: Nombre de photo sur un lieu

En effet il ne me semble pas avoir de limite pour les photos et vidéos sur les lieux.

Level 8

Re: Nombre de photo sur un lieu

Merci, étrange, regardez Pargue par exemple, impossible de mettre des photo sur la ville par contre il y a bien des photos qui ont été rentrée par des personnes :).

 

Bref je m’interroge quand même 😉

 

Belle fin de journée

Connect Moderator

Re: Nombre de photo sur un lieu

@SebLocGuide@ En utilisant le Google Photos app on peut le faire (selectionner photo > Share > Google maps), mais pas directement dans Maps

Check out LetsGuide Podcast | #LGCTM | Please always @Mention me so I see your reply
Level 8

Re: Nombre de photo sur un lieu

@JanVanHaver trop fort... Bon pour moi ça me bloque tout ça me ferme toutes les fenêtre et ça me demande si je veux envoyer un commentaire ;), sinon j ai compris le principe :).

 

Belle fin de journée 

Connect Moderator

Re: Nombre de photo sur un lieu

@SebLocGuide iPhone? Pour moi, avec Android, ca fonctionne.

Check out LetsGuide Podcast | #LGCTM | Please always @Mention me so I see your reply
Level 8

Re: Nombre de photo sur un lieu

@SebLocGuide 

@Picwik

@JanVanHaver

Hello
According to my experience and in my country, I can say this.
When there are more than 200 photos on a page, it says: +201 photos.
There are photographs, which are seen, but I understand that they have some circulation and at times, they can stop seeing each other.
The new thing in photography is that Google does not accept the same or similar ones.
When there is a large number of photos, it is difficult to find if there is a similar one and for that reason, it will not be accepted.
You can also influence the relevance of the photo, on that site.
Could someone clarify or refute what I have stated here, so that the information that this information I write is correct?
I mention  @ErmesT o quien pueda ver lo que escribí aquí.
Gracias.
Saludos cordiales
Luana

LuaPL
Level 8

Re: Nombre de photo sur un lieu

Bonjour @LuaPL,

Préférant la qualité à la quantité je ne publie jamais un trop grand nombre de photos, du moins, je n'ai jamais eu à le faire personnellement .

Pour améliorer la pertinence des photos, j'utilise Google Photos pour taguer le lieu et l'associer à une fiche Map. Si possible, j'inclue également une courte description et j'évite les doublons, les flous ou les photos dont je ne suis pas satisfait.

il m'est arrivé 1 seule fois de me voir refuser un certain nombre de photos mais cela ressemblait plus à un bug de l'appli Map que d'un refus de Google.

Bonne journée !

 

  New Caledonia Local Guides -------------------> Do you know the city I live?
If you want to translate this content into your own language, use the Google Translate drop-down menu just below the title of this post.

Connect Moderator

Re: Nombre de photo sur un lieu

Thank you for tagging @LuaPL, whit just a small note: If you want / need to tag a Google Moderator, please bookmark and refer to the Googler mentioned in this post: Meet the Google Moderators. All the other Googler that sometime post in here (included Traci) have a different role, and are not moderating the community.

Talking about photos: There is no limit at the amount of photos that a Local Guide can upload in a place (POI or natural features already listed in Google Maps, @SebLocGuide). Of course a photo must be related to the place and NOT a duplicate or a near duplicate picture.

please refer to: Add, remove, or share photos and videos, where there is a clear indications: "You can add photos for points of interest, like businesses or parks, but not addresses or coordinates"

Of course, if a place have a lot of photos, not all the photos will be visible on the listing.

 

Adding photos through the sharing function of Google Photos, as suggested by @JanVanHaver, and @Rich-r, is indeed possible, following the already mentione rule also confirmed by them. Adding Photo to coordinates or addresses will probably end in a future removal of the picture that are not adhering to the rules.

 

Hope this can clarify the subject

 

Ermes