BobR's post
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Level 3

Interesse peiling google local guide Nederland

Dames en heren local guides zijn er mensen in Nederland actief?

Zutphen, Nederland
13 comments
Level 4

Re: Interesse peiling google local guide Nederland

Ja, ik ben zelf vrij actief. 

Level 5

Re: Interesse peiling google local guide Nederland

Ik ben sinds afgelopen week actief 🙂 Lijkt nog niet heel druk te zijn in NL hier?

Level 1

Re: Interesse peiling google local guide Nederland

Ik ben sinds een paar dagen Local Guide maar snap absoluut niet waar dit over gaat en wat de bedoeling is. Ik ben het geworden omdat ik dachtt dat het nodig was om foto's te kunnen plaatsen op Google Maps sinds het afschaffen van Panoramio. Maar ik snap geen biet van dit systeem en foto's plaatsen lukt niet. Ik bekijk het nog even en dan stop ik er maar mee als het zo blijft.

Level 5

Re: Interesse peiling google local guide Nederland

Hi Kees,


Google Local Guides is een community waarbij jij op persoonlijke titel als Guide bijdrages kan leveren aan Google Maps / bedrijfslocaties. Dit kan o.a. door het plaatsen van reviews, foto's bij bedrijven en het beantwoorden van vragen over locaties (op mobiel).

Wil jij foto's plaatsen bij jouw eigen bedrijf op Google? Of bij een extern bedrijf?

Groetjes Charrel

Level 1

Re: Interesse peiling google local guide Nederland

Als gepensioneerde heb ik niets met een bedrijf. Ik wil foto's plaatsen bij cultuur-historisch of landschappelijk interessante plaatsen. Foto's plaatsen gaat echter niet, hoewel de beschrijving anders suggereert. Als dit een commercieel bedrijvenplatform is, heb ik er niets te zoeken.

Kan iemand mij uitleggen wat dit Local Guide precies is? Ik snap het nog steeds niet.

Level 7

Re: Interesse peiling google local guide Nederland

Dag @KeesT 

 

Er zijn twee verschillen, deze site en local guides in maps van Google.

Bij die laatste kan ik wel foto's plaatsen die anderen kunnen zien.

Over welke van de twee heb je het?


@KeesT wrote:

Als gepensioneerde heb ik niets met een bedrijf. Ik wil foto's plaatsen bij cultuur-historisch of landschappelijk interessante plaatsen. Foto's plaatsen gaat echter niet, hoewel de beschrijving anders suggereert. Als dit een commercieel bedrijvenplatform is, heb ik er niets te zoeken.

Kan iemand mij uitleggen wat dit Local Guide precies is? Ik snap het nog steeds niet.


 

Level 7

Re: Interesse peiling google local guide Nederland

Ben sinds een tijdje actief met local guides, maar meer op maps dan hier.

Kan hier de weg nog niet zo vinden, maar vind het wel erg leuk om reviews en foto's achter te laten op maps.

Level 1

Re: Interesse peiling google local guide Nederland

Hi @cindy
Ik vind nergens meer de aanduiding 'Foto's plaatsen' op Google Maps. Dat is het enige wat ik wil. Er staat in de beschrijving dat je foto's aan Google Maps kunt toevoegen door een locatie te zoeken en dan op 'foto's toevoegen' te klikken. Dat krijg ik niet als ik zo handel als beschreven. Het Local Guide zijn geeft die mogelijkheid ook niet, dus daar ben ik niets mee opgeschoten.
Wat is het nut / de functie van een Local Guide? Volgens mij kun je er niets mee. In ieder geval geeft het niet de bevoegdheid om foto's te plaatsen op Google Maps.
Level 5

Re: Interesse peiling google local guide Nederland

@KeesT als u in Google de juiste locatie intypt dan komt er rechts in het venster (op desktop) een Google Locatie in beeld. Hier kunt u met een Google account o.a. een review plaatsen, maar ook foto's toevoegen. Zie mijn bijgevoegde print screen.

1. U moet dus niet direct zoeken in Maps, maar gewoon op de homepage van Google: www.google.nl

 

2. Zoek op een locatie, mocht de locatie ook op Google Maps staan dan komt deze rechts in beeld

 

3. Klik op de knop "Een foto toevoegen"

Het lijkt er inderdaad op dat in uw geval Google Local Guide weinig toegevoegde waarde heeft. Met een gewoon Google profiel kunt u al foto's uploaden.

 

 

Schermafbeelding 2017-04-28 om 23.05.06.png