Voedsel uit de muur =automaat

Beste

Ik weet niet of dit fenomeen ook buiten België gekend is, maar wij hebben bakkerijen die vlakbij de winkel een broodautomaat hebben: je zou het met een automaat voor dranken kunnen vergelijken die je in treinstations etc. aantreft, maar in dit geval kan je brood kopen wanneer de bakkerswinkel zelf gesloten is. Dit kan handig zijn, en dus lijkt het me ook handig als de locaties van dergelijke automaten ook op Maps aangegeven worden. Nu hebben ze geen aparte categorie, dus zijn ze meestal als “bakkerij” gecategoriseerd. Maar hoe worden zulke automaten in b.v. Nederland gecategoriseerd? Ik weet dat je daar kroketten en andere snacks uit de muur kan halen. Ook andere automaten zijn in opkomst, waar je aardbeien, aardappelen, … kan kopen. @JanVanHaver @: misschien kan jij hier nog verder aanvullen? Bedankt voor het mee denken. @DeniGu : mochten er geschiktere categorieën zijn voor dit type publiek toegankelijke toestellen waar je na sluitingstijd voedsel etc. kan kopen, dan hoor ik het erg graag.

9 Likes

@KattyGeltmeyer

Hallo Katty, hast du mal versucht so einen Automaten als Ort zu Google Maps zuzufügen.

Ich weiß nicht ob es funktioniert denn hier bei uns ist mir sowas noch nicht begegnet

1 Like

Hoi @Annaelisa : nee, ik heb zelf nog nooit zo’n automaat aan maps toegevoegd, ik bewerk alleen bestaande poi’s van zulke automaten. Iets toevoegen aan maps is al een hele heksentoer als je de locatie etc. niet goed kan aangeven. Ik kan geen speld plaatsen op de plek waar die automaat op de kaart staat.

1 Like

@KattyGeltmeyer

Wenn man einen Ort auf Google Maps zugefügt und mit richtigen Adressdaten,

also korrekter Name, Straße mit Hausnummer und den Ort, wird die richtige Position automatisch auf Google Maps anzeigt. Fehlt nur noch die Branche und schon ist alles vorhanden.

Wenn es dann genehmigt wird, braucht es nur noch eine Rezension in der man alles erklären kann.

1 Like

@KattyGeltmeyer

Ich frage mal, bis du weiter gekommen mit deinen Fragen zu den Verkaufsautomaten.

Ich hätte hier noch ein Beispiel

Schau es dir an

https://maps.app.goo.gl/5n7J23LL1mabaPpS9

Herzliche Grüße

@ @Annaelisa @Janvanhaver, @Bartbornem & @GiniXXX: kan iemand van jullie de poi die @Annaelisa deelt even bekijken aub? Ik denk dat dit een winkel is, maar ik kan louter op de tekst vertrouwen. Ik zie de afbeeldingen niet, omdat m’n schermuitleessoftware enkel de tekst weergeeft. Volgens mij is dit een winkel, maar de hele discussie draait niet om hoe winkels etc. te categoriseren, maar wel de automaten waar je eten uit kan halen en die een soort pendant zijn van winkels etc.

@Annaelisa: het probleem is dus nog niet echt opgelost, zoals u merkt.

1 Like

@KattyGeltmeyer

Hallo Katty, dort ist auch Text vorhanden, ich habe es deshalb mit dem Link geteilt und nicht wegen Fotos

1 Like

@KattyGeltmeyer

Hier ist eine Text Kopie

"Der Eckernförder Hofladen bietet Dir regionale Produkte und das 24/7. Ab sofort findest Du im Häuschen vor der Carlshöhe 60 z.B. Eier, Käse, Wurst, Fleisch, Honig, Getränke, und und und. Alles was das Herz begehrt. Von der Region - für die Region.

Schau direkt mal vorbei und unterstütze Deine regionalen Erzeuger. Der Eckernförder Hofladen freut sich auf Dich!"

1 Like

Bedankt voor al deze info, maar ik kan niet bepalen of deze producten in winkelrekken liggen of uit een automaat gehaald worden. Ik kan niet uit de tekst afleiden of dit een winkel dan wel een automaat is. De openingsuren lijken te suggereren dat het een automaat zou kunnen zijn, maar het kan net zo goed om een ander type dienstverlening gaan. Ook de categorisering is nogal algemeen. In het Nederlands stond er “voedselleverancier” en daarbij denk ik eerder aan een groothandel die kleine winkels etc. bevoorraadt. M’n kennis van het Duits is mogelijk niet goed genoeg.

1 Like

@KattyGeltmeyer

Es ist Automat

1 Like

@KattyGeltmeyer

Bei meinen Anzeigen kann ich alles übersetzen lassen

1 Like

Maar zelfs als ik het tekstgedeelte zou laten vertalen, blijkt b.v. niet uit de naam dat het om een automaat gaat.

Ik deel hier ter illustratie de link naar een willekeurige broodautomaat:

https://maps.app.goo.gl/wBodphvxD3YFbdEB9

U ziet dat in de naam van de poi al “automaat” staat. Bakkerij is de gekozen categorie, waar @JanVanHaver en ik dus niet zo gelukkig mee zijn. In uw geval zou de categorie eerder “boerderijwinkel” geweest moeten zijn ipv. voedselleverancier. Maar ook dat is in feite niet juist, want de automaat hoort bij de winkel die “boerderijwinkel” zou moeten zijn en de automaat moet duidelijk als “automaat” gecategoriseerd moeten worden, vraag is dan welk type. “Voedselautomaat” zou b.v. te algemeen zijn. En daar draait juist deze vraag om: hoe categoriseer je zulke automaten op zo’n wijze dat het voor de gebruiker duidelijk is welk type poi dit is en wat je er kunt kopen.

1 Like

@KattyGeltmeyer

Diese Angaben wurden vom Besitzer auf Google Maps so zugefügt.

In der Erklärung stellt der Besitzer auch die unterschiedlichen Produkte dar.

Es gibt in diesem Gebiet auch kein richtiges Geschäft sondern nur den Hofladen, ein kleiner Holzbau, mit dem Automaten.

Bis jetzt war das ganze jedenfalls hilfreich und scheint sich für den Besitzer zu lohnen.

2 Likes

Tja, als de eigenaar zelf deze poi in beheer heeft en z’n zaak zo op maps wil aanbieden, kunnen wij niks doen. Maar dan blijft toch de vraag of dit wel de juiste aanpak qua categorisering is. En m’n vragen zijn helaas nog niet afdoende beantwoord, vrees ik. Dank voor al je hulp, @@@ @Annaelisa , maar ik vrees dat we hier toch de hulp van Google zelf nodig zullen hebben om dit goed op te lossen.

1 Like