Turmuhr in Schleswig

Heute ist mir bei einer Stadtwanderung durch die Fußgänger Zone in Schleswig diese Turmuhr mit Glockenspiel vor einer Apotheke aufgefallen.

@TusharSuradkar
@TravellerG

15 Likes

This is indeed a unique clock tower @Annaelisa
Are the bells related to the clock?
Are the bells just decorations?

Also, I noticed from the Google Maps photos that all shops, residences, and streets look brand new, as if they were created last week. How do they manage to keep them neat and shining?

1 Like

Schleswig ist eine sehr alte Stadt, schon die Wikinger haben hier gesiedelt. In den letzten Jahren ist natürlich so einiges an Neubauten hinzu gekommen, nur in der Fußgänger Zone sind überwiegend kleine alte Häuser, gepflegt und mit neuem Anstrich versehen.
Als ich dort war haben die Glocken nicht geläutet und ob diese in direkter Verbindung zur Uhr stehen, weiß ich auch nicht.
Sollte ich dort irgendwann wieder sein werde ich in der Apotheke fragen.

2 Likes

That’s an amazing clock tower. @Annaelisa

1 Like

Hello dear friend, @Annaelisa
Ohh… That Clocktower looks very unique and very colourful!
Thanks for tagging and sharing the same.

Oh… OK…
Thanks for your detailed explanation

1 Like

The clock looks unique @Annaelisa. I too am curious to know whether thr bells ring according to time. Whether they ring or not, the design itself is very beautiful. I have fascination towards clocks. I have hundreds of photos.

1 Like

Herzlichen Dank :folded_hands: @NandKK

1 Like

Vielen Dank, lieber Freund @TravellerG für deine freundliche Antwort :folded_hands:

1 Like

Das Interesse an schönen Uhren ist groß und es gibt ja auch viele sehenswerte @Gurukrishnapriya vielen lieben Dank für deine Antwort :folded_hands:

1 Like

You are most welcome @Annaelisa

1 Like

Welcome, dear friend @Annaelisa
:handshake::bouquet:

1 Like