The area of the "7 bonnettes"

Hello, the concept of “google guides” allows you to discover places, restaurants etc… and share our experience (good or bad) to other people and this, without any bias. It is fast, inexpensive and totally selfless! To start my contributions, I would like to introduce a megalithic site in my area: the “7 bonnettes” or, in English (?) “7 studding”.

It’s a small mound located in a field, near the City of Arras (UPS-France / France). On this extremely old earth mound stand 5 small statues, arranged in a circle. Initially, there were 7 stones, but one has disappeared over time and another lying on the ground not far from the others.

According to legend, a violinist and 6 girls have been transformed into stone because they preferred to go dancing to go pray. It is also said that the small group was swallowed into the bowels of the Earth and that their families and villagers raised stones to their memory.

Bonjour, le concept des « google guides » permet de faire découvrir des lieux, des restaurants etc… et de partager notre expérience (bonne ou mauvaise) à d’autres personnes et ce, sans aucun parti pris. C’est rapide, peu couteux et carrément altruiste !

Pour commencer mes contributions, j’aimerais présenter un site mégalithique de ma région : les “7 Bonnettes”. C’est un petit tumulus situé dans une champ, non loin de la ville d’Arras (Hauts-de-France / France). Sur cette butte de terre extrêmement ancienne se dressent 5 petites statues, disposées en cercle. Initialement, il y avait 7 pierres, mais l’une a disparu au cours du temps et une autre gît par terre non loin des autres.

Selon la légende, 6 jeunes filles et un violoniste ont été transformés en pierre car ils ont préféré aller danser que d’aller prier. Il est dit aussi que le petit groupe a été happé dans les entrailles de la terre et que leurs familles et les villageois ont élevé des pierres à leur mémoire.

4 Likes

The story sound really interesting, @Pierre-Baptiste . Thank you for sharing. The fossil forest in Bulgaria.

1 Like