Spanish-Speakers Unite: Vamos!

Spanish-Speakers Unite: Vamos!

Manila

Manila, Metro Manila, Philippines

June 08, 2020 @ 09:00 (PST)

Hola amigos / Hello friends! As a Local Guide, I’m always curious to explore the similarities in our cultures and customs. As somebody who learned Spanish in Latin America, I’m still amazed at the number of similarities between Español and our local native language in the Philippines - Tagalog. What’s even funnier is that not too many people from Spanish-speaking countries know that about at least 5,000 words in our language are based on Spanish! Can we understand each other? Join me in this virtual meet-up via Zoom so we can have some fun discovering almost identical words in our vocabularies. I will send the invite and more details soon. Nos vemos pronto herman@s Local Guides!

RSVP here

25 Likes

Hablar del Español o mejor dicho de nuestra idioma el Castellano, es todo un gusto @EricMartinezPH asi que veremos :slightly_smiling_face:

Saludos des desde la Tierra del Fuego, Argentina, Farid

2 Likes

Hola @EricMartinezPH soy un Brasileño apasionado por el idioma español y que estoy siempre tratatando de mejorar. Así, que será um placer me unir a vos.

1 Like

¡Estoy interesado!

1 Like

Hello Eric, i would Like participante. I hope i can Connect in time. Saludos desde Tijuana Mexico.

1 Like

Oyeee @FaridTDF hermano! Gracias por confirmar y nos vemos virtualmente pronto!

1 Like

@AlexandreCampbell Obrigado! Dele dele, estoy aprendiendo aun tambien entonces es un placer conocerte!

Dale pues @Sofista ! Me encantaria charlar con vos. De donde sos?

You’re more than welcome to join @Eliu ! See you soon and sending virtual hugs~

Quiero asistir, creo que será muy bueno esto. Saludos desde Nicaragua, América Central

Hola @EricMartinezPH cual es el link para asistir ?

Ya veo que este es un post antiguo pero por si acaso me uno a tu proyecto, si todavia existe. saludos desde Tampa en Florida. @EricMartinezPH