Me and my dog on the church at Rio de Contas, Bahia, Brasil

If you can visit Brazil, I recommended going to Rio de Contas, Bahia, this place is amazing, incredible and beautiful.

19 Likes

Hi @junia1900 ,

Thank you for sharing about this place. This place looks wonderful. I would love to learn about this place. Can you tell us more about this place. It seems you are new to Connect, I would like to share with you few things. I would request you to introduce yourself to other Local Guides in this month’s Introduce Yourself thread. To know more about Local Guides Connect, you can refer to 14 Tips for using Local Guides Connect post. You can also refer to program guidelines for Local Guides Program Rules. I would like to share with you 5 Core values of Connect. Also, I would surely recommend you to Search the Community before posting as you will learn a lot about Connect. If you want to mention a Local Guide in any of your posts/replies, you have to type ‘@’ followed by their Connect username. To know about what is Local Guides Meetups, you can refer to Local Guides Meetups. By the way, it’s great to have you in Connect. Let me know if you have any doubts.

Regards,

Salmaan

2 Likes

This is really a great place and your dog is super cute…

3 Likes

Oi @junia1900 , meu nome é Alexandre, sou do Rio de Janeiro é um prazer conhecer você. Eu estive na Bahia duas vezes, mas visitei apenas as cidades de Porto Seguro, Salvador e Morro de São Paulo. Rio das Contas parece ser uma cidade muito aprazível. Fica perto da Chapada Diamantina? O que tem mais legal na cidade?

Seja muito bem-vinda à Comunidade, eu espero que você aproveite muito nossa comunidade. É uma boa idéia dar uma olhada nos links que o @SalmaanN gentilmente compartilhou.

Um abraço,

Alexandre

4 Likes

Rio de Contas fica na chapada diamantina, foi a primeira cidade planejada do Brasil, lá tem arquiteturas maravilhosas, igrejas lindissimas e possui incriveis pontos turísticos. Um deles é a estrada real, um caminho todo calçado em pedras criado por volta de 1726 por ordem do rei de Portugal e ela era usada para o escoamento de ouro e abastecimento das cidades e vilas. Lá possui grandes cachoeiras e museus de garimpo de diamantes. Eeu recomendo esse lugar na Bahia pra todo mundo, é um passeio maravilhiso e cheio de história!!!

3 Likes

Thank you so much for more details about this wonderful place, @junia1900 . I would really love to visit this place in future.

Regards,

Salmaan

3 Likes