Hey Local Guides! Can anyone share with me how to add my own street view without using a 360 camera? How can I put anything onto street view studio without one if possible? Because now the street view app is no longer available to use. Even if I could still do photo paths, I rather wouldn’t and I want to step up my contributions with street view. Anyone know any apps I could use? Please help as I really want to post some street view, but 360 cameras are way to expensive for me at the moment. ![]()
Hello @LocalStar
As you may already know,enquiries about streetview should not be here on connect. Please reachout to
the Street View trusted Help Center and read more. There is also an article titled Questions-about-Street-View-Read-this-first maybe you saw that already.
All that said,I think you will need to get a third party app which is not free for use. Unfortunately I don’t know any. Maybe someone will suggest to you…
Happy guiding
Cheers
Sorry I did not know this as I am quite new on connect, but thank you for letting me know! ![]()
I know you are quite new. When replying to someone in particular please use “@” followed by the username of the recipient in particular.
Anyway please go through the links. Have you introduced yourself on the forum? Have you read posts like 14-helpful-tips-for-using-Connect or maybe A Welcome-to-Connect-Card from me. It will help you since you are new.
Happy guiding
Cheers
Oi, @LocalStar
Que bom que você está animado para colaborar com imagens 360 dos lugares e tornar o Google Mapas mais útil para nós.
“Anyone know any apps I could use?”
Você pode continuar fazendo fotos 360° com seu telefone. Pesquise na loja de aplicativos do seu aparelho por “câmeras 360 para Google maps”, ou outros termos nesse sentido. Há aplicativos gratuitos e pagos.
Após gerar as fotos, sendo um Local Guide você pode continuar enviando suas imagens 360° de forma individual para o Google Mapas no mesmo modo de envio de uma foto “normal”. Para mais informações clique aqui
Para ganhar pontos no programa Local Guides:
“as fotos panorâmicas…precisam ser vinculadas a um ponto de interesse ou uma empresa no Google Maps para que sejam levadas em consideração na contagem de pontos do Local Guides.”
Outra opção para nós usuários comuns é o Street View Studio, para mais Informações clique aqui.
Os trabalhos enviados pelo Street View Studio não gera pontos no programa Local Guides.
Sucesso
Gil ![]()