La Fundació Gala-Salvador Dalí se suma a la commemoració del 500è aniversari de la mort de Rafael Sanzio (1483- 1520) amb la mostra, en una ubicació especial, de l’oli de Salvador Dalí Galarina, una de les seves obres mestres i que sempre conserva amb ell. Aquest oli sobri, harmònic i equilibrat, pintat durant la seva època americana, fa patent el canvi de rumb de Dalí, un Dalí que s’encamina cap al classicisme i cap al Renaixement. Amb Galarina, Dalí es basa en el retrat La Fornarina (c. 1520) de Rafael, una obra que s’associa tradicionalment amb l’amant del pintor, Margherita Luti, per expressar una vegada més la seva admiració i el seu amor per Gala. Aquesta ubicació temporal del retrat esdevé avantsala de la mostra Dalí/Rafael, un somieig prolongat, que aprofundeix en la relació entre Dalí i Rafael, dos artistes i humanistes.
«Començada el 1944, aquesta obra es va realitzar en sis mesos, treballant tres hores a el dia. La vaig titular Galarina perquè Gala és per a mi el que Fornarina per a Rafael. I, sense cap premeditació, aquí tenim novament … el pa! Una anàlisi rigorosa i perspicaç mostrarà que els braços creuats de Gala assemblen l’entrellaçat de la cistella, i el seu pit, l’escorça de el pa. Ja he pintat a Gala amb dues costelles de xai a l’espatlla, com a expressió del meu desig subconscient de devorar-la. Aquella era l’època de la imaginació en el seu estat més pur. Avui, ara que Gala ha ascendit a la jerarquia heràldica de la meva noblesa, s’ha convertit en la meva cistella de pa ».
Salvador Dalí.