Caribe in Rio (Arraial do Cabo, Búzios)

This summer I’ve met beautiful region of the state of Rio, know as Região dos Lagos. So here is a little of what I´ve discovered:

Arraial do Cabo:

• Pontal do Atalaia beach

This beach situated in Arraial do Cabo (2h 30min from Rio) has crystal clear waters and a wonderful view to relax and read a book. Very wanted for turists and a nice place to travel with family and friends. The calm water makes it seem a big natural pool.

• Farol’s beach

Also in Arraial do Cabo, the Farol’s beach is an island

(Farol’s island) under the protection of the navy, where the access is only allowed by schooners. The limit time of permanence is 45 min, but enough to take beautiful pics, enjoy the water and relax.

Búzios:

-Geribá beach

Situated in Búzios (1h from Arraial do Cabo) is a big beach with golden sand and amazing place to begin surf practice.

-Ferradurinha beach

Also in Búzios, the Ferradurinha is a little beach very calm. Where we can practice kayak (R$ 20) and stand up padlle. Its a nice choice to relax and enjoy the sun. sometimes it’s possible to see turtles and fishes in the water.

9 Likes

This region is just amazing!!! I love the beaches there, the bests one in Rio, they are great to enjoy during the summer. My favorite is Ferradurinha :two_hearts: I want to go back there next vacations.

1 Like

Wonderful views

Thank you for sharing

1 Like

Olá @PierreRPA ,

Bem vindo ao Connect e prazer em conhecê-lo.

Muito lindo esse lugar. É certamente um dos destinos que eu sempre quis visitar no Brasil. Esse anos estive muito próximo mas não deu para visitar infelizmente.

O que você mais gostou desse paraíso?

1 Like

Olá @FelipePK !!

Obrigado pelas boas vindas. As águas cristalinas de arraial do cabo, são algo que realmente vale a pena ver e relaxar. Mas caso você prefira a vida noturna, Búzios é o melhor lugar! A noite é agitada, vários lugares para comer e tomar bons drinks, e de dia, pode aproveitar a praia da ferradurinha (entre outras), que apesar de pequena, é bem calma e oferece atividades como caiaque e SUP. Caso esteja de carro e tiver tempo, vale a pena visitar os dois lugares.

Abraco!

1 Like

Olá @PierreRPA ,

Búzios é outro lugar que eu também escuto falar bastante. Meus pais estiveram ano passado lá e adoraram.

A propósito. eu acabei de liberar seu post dos filtros de spam. Gostaria de pedir desculpas por sua postagem ter sido marcada como spam. Nossos filtros funcionam 24/7 e eles podem ser um pouco severos às vezes.

Se tiver oportunidade, dê uma olhada nesse post - Why was my Connect post marked as spam?

1 Like

Muito obrigado! :grin::tada:

1 Like

Olá @PierreRPA ,

De nada, o prazer é meu. Como você é novo na comunidade, talvez queira compartilhar um pouco sobre você e conhecer outras pessoas em nosso tópico mensal Introduce Yourself topic. Você também pode ler estas 14 helpful tips for using Connect.