You are hereby invited to take part in a brief poll on potential improvements to how we modify and add new roads to Google Maps.
I wish Google Maps had asked me to suggest what new features we wanted to see implemented, but they did not. So don’t anticipate improvements any time soon ;-).
Please open this link to complete the questionnaire. There are only three questions, so it shouldn’t take too long. Kindly respond by March 15th.
Soon after I will share the results in the first reply below.
The form does not collect personal information, but you need to be logged in using your Google account. This is simply to avoid duplicate responses.
Thanks and all the best
Morten
PS This is not about Road Mapper but the Road Editor in Google Maps.
@JanVanHaver : ik heb geen idee of ik hier iets aan kan bijdragen. Maar ik denk dat het handig zou zijn als ik Google maps de route naar b.v. de schouwburg in Leuven centrum via Leuven treinstation =nmbs zou kunnen aanleren door die route regelmatig te lopen.
Geen idee of die optie nu al kan gebruikt worden. Maar volgens mij kent maps de veilige route die ik neem niet. Het probleem is dat ik deze lastig kan beschrijven aan iemand die de situatie ter plaatse niet kent. Je kan in Leuven station een tunnel vinden, waarin je o.a. enkele winkeltjes hebt, maar die tunnel heeft ook trappen die naar de perrons leiden en loopt door het station, waardoor je deze kan gebruiken om vanuit Kessel-Lo naar het centrum van Leuven te wandelen. Maps laat je volgens mij een omweg maken en trappen nemen, terwijl je die kan omzeilen via die tunnel. In die tunnel mag je enkel lopen, fietsers horen de fiets aan de hand mee te nemen, idem voor steps. Helaas overtreden velen die regels. Maar hoe krijg ik die route aan maps aangeleerd? Ik kan 'm niet tekenen.
Dat gaat dan eerder over verbetering aan de navigatie, niet over het bewerken/aanmaken van wegen @KattyGeltmeyer . Heb je de optie “Navigatieprobleem” al geprobeerd? Die is, voor zover ik kan zien, alleen in de mobiele app beschikbaar, maar dat is ook logisch, want er worden locatiegegevens gebruikt van het traject dat je hebt afgelegd.
Je vindt deze module door op je profielfoto te klikken (rechts bovenaan in de Maps app), dan “Hulp en Feedback” te selecteren (helemaal onderaan in het menu) en dan is het de voorlaatse keuze-optie.
En wat als je die voorlaatste optie aanklikt? Wat moet je dan doen? Kan ik dan gewoon met locatie ingeschakeld (staat meestal uit bij mij) die route lopen? Of moet ik die tekenen of iets verplaatsen? In de laatste gevallen kan ik dat niet doen, ik zie enkel tekst. Ik kan niet het mannetje aansturen om die route te lopen of een lijn trekkken. Lekker toegankelijk allemaal.
@KattyGeltmeyer op dit moment: geen idee, zelf nooit geprobeerd. Misschien moeten we maar eens een meetup in Leuven doen om het in de praktijk te testen
@JanVanHaver Janvanhaver: als je zo graag ziet hoe stuntelig ik ben met een smartphone, … Sowieso zou ik er Lieven graag bij hebben, maar dat zal dan toch na april moeten.
Sorry, I know the deadline for this was a month ago but I’ve been away from Connect for a while - I’ve filled in the form and submitted and replied here so I get notified about any ongoing conversations as road editing has become my focus of late. I appreciate you might be well on the way to formatting the results now so don’t worry if my thoughts came too late but I’d love to help with anything I can on this topic.
My big “want” would just for there to be some communication / transparency from Google about how all of this works so we can try and ensure our submissions have the best possible chance of being approved, right now it feels like a bit of a lottery, especially when you’re targeting areas that have been completely neglected and want to make a big difference in that region.