Beach in Brazil - state Sao Paulo

In my state Sao Paulo we can found beautiful beach

Ubatuba - praia das 7 fontes

17 Likes

Hi @alexandradias I already visited the city of Peruibe in Sao Paulo, which is also a beautiful beach.

In Santa Catarina we have wonderful beaches too.

2 Likes

Santa Catarina It is a very beautiful place too, I love!!!

@user_not_found

1 Like

@alexandradias do you already been in Santa Catarina? Here some pictures of Itajai Santa Catarina Brazil.

3 Likes

Yes, I’ve already been.

Very beautiful state.

Treze Tílias, Blumenau, Florianópolis and others that now I don’t remember the name.

1 Like

Hey @alexandradias ,

Thanks for sharing. I like summer a lot and of course I really like to go to the sea. I have never been in Brazil, so can you tell us more about beautiful beaches at your area?

@Ivi_Ge when we talk in braziBraz beach everybody think in Rio de janeiro, but we have a big coast and we have many beaches.

I live in Sao Paulo, the best beach in my state are in North cost, but we have a very nice beach around 80km from Sao Paulo it is Santos city, it is a urban beach, the quality water sometimes is not good to swim (we have sites to check this) but it is very nice to practice another water sport, there are very nice museum and the biggest garden beach (Guinness book 2014).

I am attaching some pictures

A typical food to eat in beach it is boiled corn, we love this.

4 Likes

Hey @alexandradias ,

Thank you for answering and for sharing the amazing photos. If I have a chance I would like to go to Sao Paolo. Here in Bulgaria, where I am living, one of the typical food to eat at the beach is a boiled corn.

Thank you again and I am looking forward to seeing more of your posts here on Connect!

1 Like

Olá @alexandradias ,

Eu particularmente adoro o Litoral Norte de São Paulo, praticamente foi criado lá. Eu nunca estive nessa praia de Ubatuba, mas adoro as praias do Centro, Lázaro, Vermelha do Centro e Lagoinha. Normalmente eu fico mais em Caraguatatuba onde minha família possui casa. Lá eu vou muito nas praias Martins de Sá e Massaguaçu. Quando é possível eu vou também a Ilha Bela.

3 Likes

Olá @user_not_found ,

Eu ainda não tive a oportunidade de visitar as praias de Santa Catarina mas ouvi falar que Florianópolis é espetacular. Tenho alguns amigos de lá e nossas pelo que eles falam parece ser muito legal.

1 Like

Oi @FelipePK sim aqui em Santa Catarina temos praias muito lindas. Perto de Jaraguá temos São Francisco do Sul (Enseada/ tem Porto) e Barra do Sul muito frequentadas pelo pessoal da região Norte (Joinville). A praia de Enseada é muito legal porque não tem ondas. Penha é onde tem o Beto Carrero. Itajaí tem porto. Balneário Camboriú é a praia preferida dos Argentinos em Santa Catarina, tem várias atrações como o Parque Unipraias que é muito legal porque tem um bondinho e o passeio termina na Praia de Laranjeiras, que também não tem ondas, eu adoro praia sem ondas😎 A Praia do Rosa é uma das mais belas do Brasil. Florianópolis é uma Ilha maravilhosa e na região da Grande Florianópolis tem muitas praias urbanizadas e de preservação também, inclusive com patrimônio histórico como é o caso da Ilha de Anhatomirim em Governador Celso Ramos. Laguna é outro lugar maravilhoso muito conhecida pelo Carnaval e pelos Botos que ajudam os pescadores. Imbituba tem porto. E mais no sul tem Morro dos Conventos, Arroio do Silva, Rincão. Enfim, muitas praias lindas. Mas a temperatura da água do mar em Santa Catarina tem uma peculiaridade até Laguna é mais quente e abaixo é mais fria. Florianópolis com certeza vc deveria conhecer nas suas próximas férias.

Link para um vídeo do programa “Caminhos da Natureza” sobre a Ilha Anhatomirim

1 Like

Hey @user_not_found ,

Nossa que legal viu, espero ano que vem poder dar um pulinho por ai para conhecer um pouco. Muito legal o vídeo, eu não sabia que havia um intenção para a alteração do nome de Florianópolis para Arquipélago de Ondina.

Nice @alexandradias , many thanks. Why is it called 7 sources?

Best.

Nice@Iucianavelasque, thanks for addition of these two nice pics.

Best.

1 Like

@shantanu-kaizen because have 7 sources of drinking water on the slope

1 Like