Zuid-Afrika, een oase van diverse cultuur, avontuur, extreme schoonheid en ubuntu. Deze Afrikaanse term betekent “Ik ben wie ik ben vanwege jullie allemaal.”
Ik ben geboren en getogen in Zuid Afrika en een vakantie in Zuid-Afrika heeft ‘voor ieder wat wils’. Of je nu gaat voor een safari, prachtige uitzichtpunten, kosmopolitische steden, heritage sites, de eten of om wijn te proeven, het kan allemaal!
Wat zijn de beste redenen om een bezoekje te brengen aan Zuid-Afrika?
1. Kooiduiken met witte haaienen en andere excursiesKooiduiken met witte haaienen en kajakken met de walvissen. Een onvergetelijke ervaring! Vanuit Gansbaai, zijn er een groot aantal uitstapjes en activiteiten te vinden.
2. Zie 's werelds Recordbrekende dieren
Zuid-Afrika heeft de grootste vogel (struisvogel), snelste landdier (cheetah), langste dier (giraffe), de grootste antilope (Eland) en de grootste landzoogdier (olifant) ter wereld! Geweldig! Ontdek de Big Five: de luipaard, buffel, neushoorn, olifant en de leeuw op safari. Laat je overweldigen door de natuur van de fantastische nationale parken en ultieme luxe lodges!
3. Maak kennis met de vriendelijke bevolking van The Rainbow Nation
Elf officiële talen, zeg je? Geen wonder dat Zuid-Afrikanen bekend staan als de Rainbow Nation, een term die het brede spectrum van culturen en religieuze diversiteit beschrijft. Verken Soweto en Valikazi straat, de enige straat ter wereld waar twee winnaars van de Nobelprijs voor de Vrede hebben gewoond - Nelson Mandela en Desmond Tutu.
4. Proef de heerlijke wijnen!Route 62: de langste wijnroute ter wereld! Verken exquise wijn boerderijen, keuken en een unieke wijn en ijs combinatie proeverij, bij mijn favoriete restaurant, Clos Malverne, die laat je ademloos!
5. De hoogste commerciële bungee jump ter wereld!
Neem het adembenemende uitzicht in van de omliggende Tsitsikamma en drop 216 meter! De Bloukrans brug, ligt op de grens van Oost-en West-Kaap provincies.
Heb je een paar interessante feiten over je land? Link je reactie hieronder.